Hvorfor er der så meget emballage?
For at sikre dig friske varer, der har været opbevaret under de mest optimale temperaturforhold, pakker vi dine varer fra fire forskellige temperaturzoner på vores lager. Det betyder, at henholdsvis frugt/grønt, kølevarer, frostvarer og tørvarer pakkes og transporteres i særskilt emballage. Hvis du bestiller varer fra flere/alle temperaturzoner, kan du derfor opleve at få meget emballage.
Hvad er tøris, og hvad gør jeg med det?
Når du får leveret, kommer varerne i visse tilfælde i termokasser med køleelementer og tøris, så kølekæden overholdes. Det sker i de leveringer, hvor du ikke behøver at være hjemme for at modtage varerne. Når du modtager en kasse med tøris, bør du tage dine varer op af kassen og lægge låget på igen. Så vil tørisen fordampe stille og roligt. Tøris er ikke legetøj, og du bør derfor være opmærksom på, at børn ikke kommer i kontakt med tørisen.
Hvad stiller jeg op med emballagen?
Vi leverer dine varer i forskellige kasser afhængig af varetypen. Flamingokasser tager vi med retur ved næste din levering, de skal blot stilles frem, så tager vores chauffører dem med tilbage. De tager også vores papkasser med, hvis de er foldet sammen.
Betaler jeg for emballagen?
Varerne på Coop.dk MAD opbevares og pakkes i forskellige temperaturzoner – f.eks. frisk frugt og grønt i én zone, kølevarer, tørvarer og frostvarer i andre separate zoner. På den måde sikrer vi, at varerne holder sig friske. Du betaler 5,95 kr. per temperaturzone, for emballagen vi pakker dine varer i. Det vil sige, at prisen på emballage udgør min. 5,95 kr., men maks. 23,80 kr. per ordre. Så uanset hvor mange varer, du køber i hver enkelt zone, koster emballagen altså kun 5,95 kr. per zone. Vi refunderer ikke prisen på emballage, da vi har omkostninger forbundet med at pakke dine varer og holde dem friske hele vejen til din dør.
Hvordan sender jeg pant retur?
Vi hjælper dig gerne med dine tomme pantflasker og dåser med dansk pantmærke A, B eller C.
I forbindelse med at vi leverer din ordre, kan vi tage dine tomme flasker og dåser, med gyldigt pantmærke, med retur og udbetale dit tilgodehavende direkte til din bankkonto.
Vi tager 25% af pantbeløbet i administrationsgebyr, hvis du f.eks. afleverer pant for 100 kr., vil vi derfor godtgøre de 75 kr.
Vi sælger flasker og dåser med pantmærke A, B og C. Det fremgår af både din ordrebekræftelse og faktura, om du har betalt pant for de varer, du har købt.
For at få panten håndteret, skal du udfylde en pantseddel.
Flasker og dåser skal du lægge i en gennemsigtig pose, og pantsedlen skal fastgøres på posen. Se instruktion på pantsedlen. Hent pantseddel her
Betingelser for returpant:
- Kun flasker/dåser, der indgår i Coop.dk MADs sortiment og bærer de danske pantmærker A, B og C.
- Kun flasker/dåser, der ikke er beskadigede.
- Kun flasker/dåser, der er lagt i en gennemsigtig pose, som er forsvarligt lukket.
- Coop.dk MADs pantseddel er udfyldt og sat på posen
Posen skal blot gives til chaufføren eller sættes på det sted, hvor du har bedt chaufføren sætte din levering.
Er der flasker eller andet i pantposen, der ikke opfylder betingelserne ovenfor, kan vi desværre ikke tage flaskerne retur eller godtgøre panten for dig.
Obs. Vær opmærksom på, at der kan gå op til 10 hverdage, før beløbet for din returpant indbetales på din bankkonto.